BIJ HET GROS VAN DE BEDRIJVEN VERLOOPT HET ALLEMAAL OKÉ

Sommigen zouden het zelfs schoorvoetend als ‘goed’ bestempelen. Rekeningen worden betaald en er zijn klanten. Alles lijkt rustig voort te kabbelen. Maar voor een gedreven ondernemer of directeur als jij is ‘goed’ niet genoeg. Waarom tevreden zijn met slechts ‘goed’ als je ook ‘geweldig’ kunt zijn?

IN EEN WERELD WAARIN ‘GOED’ DE NORM IS, IS HET EIGENLIJK SLECHT.

Dat zit zo: ‘goed’ vertegenwoordigt de standaard die maar liefst 97% van de markt omvat. En dus is het in dat deel van de markt druk.

Extreem overweldigend. De advertenties vliegen je om de oren, er wordt met kleur gesmeten en er wordt luid geschreeuwd. Het resultaat? Een schrijnend gebrek aan aandacht voor je bedrijf, torenhoge kosten voor campagnes en klanten én medewerkers die slechts lichtjes warm worden.

Maar zelfs te midden van deze verstikkende concurrentie blijft de prangende vraag terugkomen: “Wat moeten we doen om op te vallen?” Een vermoeiend spel wat je bedrijf klauwen met geld en heleboel tijd kost. Toch is die verstikkende drukte te verklaren.

WANT DIK 97% VAN DE DIENSTVERLENENDE BEDRIJVEN IS EEN TIKKELTJE TE BRAAF, OMDAT ZE BIJ IEDEREEN IN DE SMAAK WILLEN VALLEN.

Brave bedrijven durven niet tegendraads te zijn omdat een grote groep hier een oordeel over velt. Ze zoeken het veilige speelveld op, zodat ze onmogelijk afgeschoten kunnen worden. Ze zeggen vooral wat iedereen wil horen en gedragen zich als een pion in het spel waarbij de klant aan zet is. Nattevingerwerk dus. En dat nattevingerwerk komt vervolgens terug in alle uitingen. Het zijn brave bedrijven die maar wat aanklooien en daardoor geen sterke positie in de markt claimen. Bedrijven die totaal niet stevig in de wedstrijd zitten.

ALS JE HET ONS VRAAGT: AAN DIE BRAAFHEID IS NIETS BRUUTS.

Tijd om het tij te keren. Tijd voor meer brute merken. Want die merken ademen stoutmoedigheid en durven de spanning op te zoeken. Ze sukkelen niet weg en hebben een werkelijke stem die flink gehoord mag worden door klanten en medewerkers. Bovendien stampen ze de norm in de markt diep de grond in. Het zijn zij die de markt aanvoeren met de minste moeite. Hier is moed voor nodig omdat dit frictie veroorzaakt.

Maar wie met lef de spanning opzoekt, zich loskoppelt van de verwachtingen van klanten en medewerkers en hun wereld wakker schudt, zet de markt op z’n kop. Zo introduceren ze nieuwe grenzen, invullingen en associaties die niet te kopiëren zijn waardoor er een nieuw spel ontstaat met eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie.

BRUTE MERKEN SPREKEN

Brute merken spreken met als doel om gehoord en begrepen te worden en (h)erkenning bij hun publiek te creëren. Dat valt direct op, want: buitengewone identiteit, buitengewone taal en buitengewone marketing. Daardoor is hun spel zó spannend dat het onmogelijk is om je ogen ervan af te houden, omdat we nu eenmaal houden van lui met lef, de dapperen. De bruten. Echte winnaars die worden gezien, geliefd en geloofd.

NOG STEEDS GEEN GENOEG VAN ONS?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg een flinke dosis inspiratie, tips en tricks om van jouw merk onweerstaanbaar te maken. Ontdek hoe we te werk gaan, leer van onze successen (en blunders), en krijg exclusieve inzichten in de wereld van brute merken.

Schrijf je in voor onze brute nieuwsbrief.

“Het enthousiasme van Denise werkte aanstekelijk. De dynamiek en interactie met de groep was erg leuk en we konden de opgedane kennis gelijk in de praktijk brengen!”

– Demi, Ruitenburg adviseurs & accountants

"In diverse creatieve sessies zijn we samen tot de échte kern gekomen. Dat gaf heel veel nieuwe inzichten en inspiratie waardoor we met LEF weer stralen en in onze kracht staan. 'Van ongezien naar onvergetelijk', die slogan pakt niemand ons meer af."

– Lieke, LEF Media

"Denise ervaren als een hele fijne partner in het ontwikkelen van ons merkfundament. Haar inzichten hebben ons enorm geholpen en zij was zeer meegaand en geduldig in het traject. Daarnaast altijd bruut gezellig! Bedankt voor de goede zorgen!"

– Tobias, Perfectrent