Wie wij lopen te zijn

Aangenaam. Wij zijn Buro Bruut, de onbevreesde merkenbouwerts. 

De brute merkenbouwerts

Zo, dus jij hebt de touwtjes in handen van een dienstverlenend bedrijf

Of… Ho, excuus. Beter gezegd: een tikkeltje-braaf, dienstverlenend bedrijf.

Jazeker, je snapt dat de kracht van marketing klanten oplevert. Dus jij of je team creëert erop los. Maar laten we wel wezen, hè. Het is allemaal grijzenmuizerig. Systeemplafondmarketing. Slappekoffiecommunicatie. 

Je bedrijf heeft nog niet de meest brute identiteit en uitstraling die erin zit, omdat je geen idee hebt hoe je je bedrijf sterk op de kaart zet. Net zoals dat je vooral antwoordt met “uh’s” zodra je klanten en medewerkers vragen waarom ze bij jou aan moeten kloppen.

Dus je bedrijf groeit niet zo lekker als je voor ogen had. Zit je niet zo lekker in de wedstrijd als je verwacht had. Moeten we ook niet lullig over doen, want dat levert je allemaal frustratie en stress op waar jij, je bedrijf en de rust in je kop niet op lopen te wachten.

Ga je in ene twijfelen over de toekomst van je toko. Of je wel een plek in de markt hebt. Of je nog wel je visie kan waarmaken. Of je de race naar de top nog wel kunt volhouden.

Ligt niet aan jou. We willen nou eenmaal voor de veilige weg kiezen, net zoals 95% van alle bedrijven.

Die andere 5%?

De vertaalslag – vol overtuiging het spel spelen

Systeemplafondmarketing is een tikkeltje te braaf. Je laat hiermee zien dat je bij iedereen in de smaak wil vallen. Je zoekt hiermee het veilige speelveld op, zodat het onmogelijk is om afgeschoten te worden. Je vertelt hiermee wat iedereen wil horen, als een pion in het spel waar de klant aan zet is.

Nattevingerwerk dus. En dat nattevingerwerk komt vervolgens terug in alle uitingen. Da’s zonde, want je verspilt tijd en geld aan je marketing die geen brute resultaten oplevert. Hierdoor zet je het merk niet stevig op de kaart en worden je doelen niet bereikt.

Als je het ons vraagt: aan die braafheid is niets bruuts

Daarom rekenen we af met die systeemplafondmarketing. We lanceren (interne) campagnes en geven buitengewoon advies, zodat je een juichend publiek vol met de bruutste klanten en medewerkers voor je wint. Dit doen we op twee manieren:

  • Campagnes

Elk kwartaal lanceren we winnende campagnes die bol staan van originaliteit. Hierdoor creëren we heel het jaar door reuring, zodat de juiste ogen op jouw bedrijf gericht zijn. 

  • Brandmanager on remote 

Weet je wat het moeilijkste, maar meest essentiële, is tussen strategie en uitvoering? Dat de richtlijnen van het merk gewaarborgd en nagestreefd worden. Onze brandmanager zet iedereen op koers en houdt jou en je team on track door check-in momenten en trainingen.  

Zo zorgen we ervoor dat een consistente boodschap wordt gecommuniceerd. Daardoor heb je een publiek dat juicht en staat te springen om met jouw bedrijf te (blijven) werken.

Die brute bazen, die lui met lef, die dappere bedrijven die ongeëvenaard opvallen met hun marketing en communicatie en hun tegenstanders een voor een achter laten?

Die hebben ‘t voor het zeggen in hun markt.

Zuur hoor, voor de braveriken.

Hé, maar wees eens effe niet getreurd. Je hebt ons toch?

Wij zijn Buro Bruut, aangenaam. Zie ons als een stelletje onbevreesde merkenbouwerts die er samen met jou op los ontdekken, experimenteren en verbeteren.

We bouwen merken die af durven te wijken van de norm in de markt, zodat ze hun plekkie pakken als de allerbruutste in het spel wat ze spelen.

Braafheid? Braafheid is voor degenen die niet gezien willen worden.

Nee, joh. Bij ons vloeit ‘buitengewoon’ door onze aderen. Van kruin tot kleine teen, en weer terug. Hoe we dat doen? Moet jij ‘s opletten.

We bombarderen je met concepten, ideeën, energie, containers vol inspiratie, strategieën, principes, campagnes en meer.

Je wordt gehoord, begrepen en (h)erkend door je eigen publiek van loyale klanten en trappelende medewerkers, die niet kunnen wachten om bij jouw merk te horen.

En dat valt op. Direct. Want je buitengewone identiteit betekent een buitengewone taal, en buitengewone marketing.

Heb je ons voor.

We loodsen je door het spanningsveld van reuring, risico en riante winst.

Samen bouwen we aan je ijzersterke merkstrategie, vertalen we dat door in je visuele en tekstuele communicatie, en lanceren we (interne) campagnes waardoor je een juichend publiek vol met de bruutste klanten en medewerkers voor je wint.

Je gaat van braaf bedrijf, naar bruut merk. Van Johan Braaf naar Johan Cruyff. Van Max Verslappen naar Max Verstappen.

Het enige wat nu nog moet gebeuren is een belletje. Dat is alles.

Je belt ons, wij nemen dansend op en we maken meteen een afspraak om de nodige snode plannen te smeden waarmee je de wedstrijd wint, en je concurrentie een zenuwinzinking cadeau doet.

All-in of niets.

Ga je niet all-in?

Dan verspil je geld aan je marketing die geen brute resultaten oplevert. Hierdoor zetten jullie het merk niet stevig op de kaart en worden je doelen niet bereikt.

Of, je kiest er gewoon voor om keihard all-in met ons te gaan.

En omdat je zo opvalt, merk je dat dik terug:

  •       De rest van je markt steekt bleekjes bij je af.
  •       Je krijgt een juichend enthousiast publiek van klanten en medewerkers die onderdeel willen zijn van jouw brute merk.
  •       Je creëert een cultuur die medewerkers missen als ze op vakantie zijn.
  •       Je concurrentie kijkt je aan, groen en geel van jaloezie. Want misschien broedden zij op dezelfde positionering, maar durfden ze het niet aan. Jij wel.

En als jij meer krijgt, en de rest van je markt minder, krijg je alle kansen om bruut op te schalen met je bedrijf. Heb je in één keer meer kapitaal in handen om je visie waar te maken.

Als dit diep van binnen niet is wat je wilt, weten we wat je nu wel krijgt: een lange neus.

Laat je potentie niet gevangen zitten door steeds de veilige weg te kiezen.

Stop met braaf, kies voor bruut.

Dus, het is tijd om de knoop door te hakken. Gaan we ervoor? Van een braaf bedrijf dat maar wat aanklooit naar een bruut merk waar het dampende publiek bij wil horen?

Wouden we zeggen.

Aangenaam. Wij zijn Buro Bruut, de onbevreesde merkenbouwerts.

Anderen noemen dit tegendraads. Overdreven. Onnodig zelfs. Wij niet. Dit is gewoon bruut zijn.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: we zijn niet doorsnee. Om te beginnen doen we niet(s) zoals het hoort. We hebben een eigen visie op merken bouwen, zijn niet bang om nieuwe dingen te proberen, zeggen niet wat iedereen al zegt en vertellen vooral niet wat de klant wil horen. Zoals het hoort, als je het ons vraagt. Maar wat maakt ons nou écht bruut?

Dat heeft te maken met vier kenmerken. Eén daarvan is onze bruisende energie. Ons hoofd barst altijd van de ideeën en bedenken snel hoe we onze klant naar de overwinning brengen. Hierdoor enthousiasmeren we anderen, zodat zij geïnspireerd raken om anders naar hun bedrijf te kijken en hen aan te moedigen om voor verandering te gaan. Hierin gebruiken we ook ons inlevingsvermogen, want veranderingen zijn altijd spannend. Daarom gaan we altijd het gesprek aan en snappen we het verschil tussen luisteren en de juiste vragen stellen. Zo weten we precies wat er speelt om de samenwerking te versterken.

En gaat het winnen van het spel niet zoals gehoopt? Dan gooien we de handdoek niet in de ring en laten we onze belofte niet los. Want we zijn doorzetters, vastbesloten om de doelen te realiseren. Linksom of rechtsom: we gaan het fixen. En is dat gelukt? Hatsikidee, dan is het tijd om dit te vieren. Want een spel zonder huldiging is net als net abrupt moeten stoppen met je training: een onvoldaan gevoel. Daarom gaan we altijd voor plezier. Die champagnefles moet immers ook eens gepopt worden.

Ons teampie dat reuring veroorzaakt

Denise
Denise

Merkenbouwert

Lees meer

Lisa
Lisa

Merkenbouwert

Lees meer

Kees
Kees

Merkenbouwert

Lees meer

Robin
Robin

Merkenbouwert

Lees meer

Aileen
Aileen

Merkenbouwert

Lees meer

Linda
Linda

Merkenbouwert

Lees meer

Denise Klootwijk – Merkenbouwert

De overenthousiaste strateeg & directeur

 

Eindeloos reclames kijken. Eindeloos teksten beoordelen. Eindeloos bedenken hoe een kernboodschap beter kan. Dat deed ik als tiener al. Goede genade, wat kon ik janken dat er zóveel bedrijven hetzelfde communiceren. En da’s nog steeds, dus ik vond het tijd dat het niet-vertelde verhaal van bedrijven voor eens en altijd duidelijk wordt. Daarom startte ik Buro Bruut, zodat dienstverleners doen wat er écht toe doet om de bruutste van de markt te zijn en blijven.

Oh, en naast werken ben ik dol op dansen. Op de dansschool, in de woonkamer of kroeg: niets houdt me tegen om lekker uit m’n plaat te gaan.

Lisa – Merkenbouwert

De gedreven regelaar

 

Ik voorkom dat de boel in de hens vliegt. Optimaliseren, ontwikkelen en processen beheren zijn mijn specialiteit, waardoor onze bedrijfsvoering soepel loopt. Als projectmanager duik ik vol enthousiasme in uitdagende initiatieven en zorg ik dat elk project met vlag en wimpel slaagt. Ik ben niet alleen goed in het grote plaatje zien, maar heb ook oog voor de kleine details die het verschil maken.

En privé? Of ik nu tussen de dumbbells in de sportschool sta of me stort op nieuwe zakelijke avonturen, mijn dagen draaien om het najagen van mijn passies.

Mirée – Merkenbouwert

De nieuwsgierige merk consultant

 

Altijd al heb ik me afgevraagd wat het verhaal is achter een bedrijf. Ik geloof sterk in de kracht van bedrijven die duidelijk laten zien hoe ze in de wedstrijd staan. En hoe ze dat voor elkaar krijgen? Daar duik ik vol enthousiasme samen met jou in! Met mijn energie en nieuwsgierigheid timmer ik graag aan die weg die jij wil inslaan met je bedrijf. Zo halen we echt naar boven wat belangrijk is.

In mijn vrije tijd kun je me hoogstwaarschijnlijk spotten in een sportoutfit, of dat nou in de boksschool is of rennend over het hockeyveld, ik ben graag sportief bezig. En verliezen? Daar ben ik niet zo’n fan van!

Robin – Merkenbouwert

De conversie copywriter

 

Ik verkocht ooit vers vlees via e-mails en ik verdien nu m’n boterham met conversiegerichte copy die je informeert, vermaakt en tot actie aanzet. Steekt met z’n 2.02 meter overal met kop en schouders bovenuit – en jouw copy dalijk ook. Lekker man.

Kees – Merkenbouwert

De transparante copywriter

 

Ik zorg ervoor dat jouw missie de juiste woorden krijgt en je teksten doordrenkt zijn van jouw merk. Zodat de eigenheid er vanaf spat en je doelgroep denkt: “Waar kan ik tekenen?”. En met een flinke scheut transparantie in je teksten maak je een échte connectie met je doelgroep. Want dat is waar het uiteindelijk om draait.

Als ik even niet aan het tikken ben? Dan probeer ik een nieuw cocktailreceptje uit. Cheers!

Linda – Merkenbouwert

De prikkelende ideeënmachine 

 

Een visuele wereld vol beleving waarin alles klopt: dat is wat ik het liefst voor elkaar boks. Ik geef woorden betekenis door eigenzinnige merkconcepten te ontwikkelen en daarmee merken tot leven te blazen. Gooi een kwartje in deze ideeënmachine en ik zorg ervoor dat jouw eerste indruk blijft plakken. Zo ben je in één oogopslag de enige, brute optie. 

Het kan bij mij niet snel genoeg. Of het nou glijdend van de piste is, toerend in de cabrio of op de motor: hoe sneller hoe beter. Dus ook jouw merkconcept is er binnen een vingerknip.

Aileen – Merkenbouwert

De gedurfde ontwerper

 

Al sinds ik me kan herinneren trekken felle kleuren en opvallende vormen mij aan. Als klein meisje croste ik op mijn knal lila fiets door het dorp en niet veel later zag je mij op mijn appeltjesgroene scooter voorbij scheuren. Een opgewekt bonkje energie, that’s Aileen! Ik zet een sterke visuele uitstraling van jouw bedrijf neer, zodat jij vol zelfvertrouwen verder bouwt aan je onderneming.

Stop met braaf zijn en wordt de bruutste van je markt.

Het enige wat nu nog moet gebeuren is een belletje. Dat is alles.

Je belt ons, wij nemen dansend op en we maken meteen een afspraak om de nodige snode plannen te smeden waarmee je de wedstrijd wint, en je concurrentie een zenuwinzinking cadeau doet.