VERBOND VAN VERZEKERAARS: VAN STOFFIG IMAGO NAAR EEN BRUISENDE TOEKOMST

Geldgraaiers in grijze pakken. Saaie, stoffige kantoren. Dat was het beeld dat de volgende generatie talent had van de verzekeringswereld. Terwijl de sector schreeuwde om vers bloed, was het voor studenten een absolute no-go. De uitdaging: sloop het hardnekkige vooroordeel en maak de branche onweerstaanbaar voor de toekomst.

NIET VERDEDIGEN MAAR VERLEIDEN.

Het diepgewortelde negatieve imago was de aartsvijand. Ons inzicht was dat je die niet bestrijdt met saaie tegenargumenten, maar door een compleet nieuw, energiek verhaal te vertellen.

EEN STEM DIE DE TAAL VAN DE TOEKOMST SPREEKT.

De nieuwe identiteit was een directe aanval op het oude. We ruilden de formele, afstandelijke toon in voor een fris, uitnodigend en zelfverzekerd geluid dat laat zien: hier liggen kansen.

VOOROORDELEN? NOOIT VAN GEHOORD.

De campagne was geen verdediging, maar een frontale aanval op de clichés. Aannames benoemen om ze vervolgens met een rode stift door te krassen.

DIT CREËERDE DE BRUTE BENDE:

  • Merkstrategie
  • Webteksten
  • Campagnes, zoals social media advertenties, posters en LinkedIn posts

        DE AANVOERDER AAN HET WOORD

        “Buro Bruut zorgt dat je niet belandt in de vicieuze cirkel van ‘de veilige optie kiezen’. Als je steeds voor veilig kiest, mis je de boot juist.”

        Richard Roelevink, Beleidsadviseur Onderwijs en Arbeidsmarkt bij Verbond van Verzekeraars

        KIJK, ZO GEVEN WE DIE GRIJZE BEDOENING DUS EEN FLINKE SCHOP ONDER DE KONT.

        Staat jouw toko er nu nog een beetje bij als een verdwaalde toerist die om de aandacht van de barman staat te bedelen? Da’s toch drie keer niks. Tijd om óp die bar te klimmen en te laten zien wat je waard bent.

        Bel ons. Grote kans dat we dansend opnemen.