De uitvoering

Met winnende campagnes en advies juicht je doelgroep en staan ze te springen om met jouw bedrijf te (blijven) werken.

Jij hebt het voor het zeggen in je markt

Omdat jij niet weg sukkelt en een werkelijke stem hebt, kijkt je concurrentie je groen en geel aan van jaloezie. Want misschien broedden zij op dezelfde positionering, maar durfden ze het niet aan. Jij wel.

En als jij meer krijgt, en de rest van je markt minder, krijg je alle kansen om bruut op te schalen met je bedrijf. Heb je in één keer meer kapitaal in handen om je visie waar te maken.

Hoe? Doordat je rete duidelijk vertelt wáárom (potentiële) klanten en medewerkers alleen bij jouw bedrijf moeten aankloppen. 

Oftewel:

  • Braaf versus bruut
  • Abstract versus concreet
  • Goed versus geweldig 

Als jij met je bedrijf afwijkt van de norm in je markt dan krijg je een juichend publiek, vol met de bruutste klanten en medewerkers.

De vertaalslag – vol overtuiging het spel spelen

Systeemplafondmarketing is een tikkeltje te braaf. Je laat hiermee zien dat je bij iedereen in de smaak wil vallen. Je zoekt hiermee het veilige speelveld op, zodat het onmogelijk is om afgeschoten te worden. Je vertelt hiermee wat iedereen wil horen, als een pion in het spel waar de klant aan zet is.

Nattevingerwerk dus. En dat nattevingerwerk komt vervolgens terug in alle uitingen. Da’s zonde, want je verspilt tijd en geld aan je marketing die geen brute resultaten oplevert. Hierdoor zet je het merk niet stevig op de kaart en worden je doelen niet bereikt.

Als je het ons vraagt: aan die braafheid is niets bruuts

Daarom rekenen we af met die systeemplafondmarketing. We lanceren (interne) campagnes en geven buitengewoon advies, zodat je een juichend publiek vol met de bruutste klanten en medewerkers voor je wint. Dit doen we op twee manieren:

  • Campagnes

Elk kwartaal lanceren we winnende campagnes die bol staan van originaliteit. Hierdoor creëren we heel het jaar door reuring, zodat de juiste ogen op jouw bedrijf gericht zijn. 

  • Brandmanager on remote 

Weet je wat het moeilijkste, maar meest essentiële, is tussen strategie en uitvoering? Dat de richtlijnen van het merk gewaarborgd en nagestreefd worden. Onze brandmanager zet iedereen op koers en houdt jou en je team on track door check-in momenten en trainingen.  

Zo zorgen we ervoor dat een consistente boodschap wordt gecommuniceerd. Daardoor heb je een publiek dat juicht en staat te springen om met jouw bedrijf te (blijven) werken.

Stop met braaf, kies voor bruut. Dit is waarom.

Brute merken ademen stoutmoedigheid. Ze durven de spanning op te zoeken. Sukkelen niet weg en hebben een werkelijke stem die flink gehoord mag worden door klanten en medewerkers.

Bovendien stampen ze de norm in de markt diep de grond in.

Hier is moed voor nodig, omdat dit frictie veroorzaakt. Maar wie met lef de spanning opzoekt, zich loskoppelt van de verwachtingen van klanten en medewerkers en hun wereld wakker schudt, zet de markt op z’n kop. Zo introduceren ze nieuwe grenzen, invullingen en associaties die niet te kopiëren zijn, waardoor er een nieuw spel ontstaat met eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie.

Hiermee spreken ze met als doel om gehoord en begrepen te worden en (h)erkenning bij hun publiek te creëren.

Dat valt direct op, want: buitengewone identiteit, buitengewone taal en buitengewone marketing. 

Daardoor is hun spel zó spannend dat het onmogelijk is om je ogen ervan af te houden, omdat we nu eenmaal houden van lui met lef, de dapperen. De bruten.

Kijk maar eens naar topsporters.

We houden van de Verstappens en de Cruijff’s van deze wereld. Ze zijn allesbehalve slaapverwekkend en terughoudend, maar spelen juist overtuigend om te winnen.

Oftewel, ze vallen buiten elke vergelijking en laten overal zien hoe ze in de wedstrijd staan. Da’s buitengewoon betoverend waardoor de eeuwige liefde voor een merk is geboren.

Wij maken brute merken van brave bedrijven

Zie ons als een stelletje onbevreesde merkenbouwerts die er samen met jou op los ontdekken, experimenteren en verbeteren.

We bouwen merken die af durven te wijken van de norm in de markt, zodat ze hun plekkie pakken als de allerbruutste in het spel wat ze spelen.

Je bouwt een juichend publiek van loyale klanten op. Je concurrentie kijkt je groen en geel aan van jaloezie. Je medewerkers missen de bedrijfscultuur als ze op vakantie zijn.

Dat is wat je krijgt als je gaat voor bruut – samen met ons.

IJzersterke merkstrategieën, eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie en campagnes waardoor je de bruutste klanten en medewerkers voor je wint: we loodsen je ernaartoe.

Klanten? Nee, we noemen ze brute bazen.

Zij zijn namelijk de marktleiders met moed en een werkelijke stem.

“Hoewel branding en marketing voor ons niet heel onbekend terrein is, blijkt in de praktijk toch dat je meer in, dan aan je eigen bedrijf werkt. Daarnaast hebben we met drie partners, met verschillende achtergronden, toch moeite om de juiste woorden op papier te kunnen zetten. Denise heeft met haar aanstekelijke enthousiasme en drive een aantal sessies met ons gehad. Vervolgens heeft zij uit de stortvloed van ideeën, gedachten en afdwalingen een heel concreet en helder verhaal gedestilleerd. We zijn erg blij met het resultaat”

Tim

AZ Grafisch Service Buro

“Buro Bruut is erg professioneel en kan goed begeleiden op maat. Er wordt goed geluisterd en er wordt begrepen wat er gedaan moet worden. Ik ben zeer tevreden met deze samenwerking!”

Alina

Metz Real Estate

Stop met braaf zijn en wordt de bruutste van je markt.

Het enige wat nu nog moet gebeuren is een belletje. Dat is alles.

Je belt ons, wij nemen dansend op en we maken meteen een afspraak om de nodige snode plannen te smeden waarmee je de wedstrijd wint, en je concurrentie een zenuwinzinking cadeau doet.