De vertaalslag

Met jouw buitengewone visuele en tekstuele taal kan jouw doelgroep zijn ogen niet van je afhouden.

Copycats kunnen doen wat ze willen, maar jouw bedrijf is niet te evenaren

Kijk:

Als je met lef de spanning opzoekt, je loskoppelt van de verwachtingen en de wereld van je (potentiële) klanten wakker schudt, zet je de markt op z’n kop. Zo introduceer je nieuwe grenzen, invullingen en associaties die niet te kopiëren zijn. Hierdoor ontstaat er een spel met buitengewone visuele en tekstuele communicatie. 

Hiermee spreek je met als doel om gehoord en begrepen te worden en (h)erkenning bij je publiek te creëren.

Oftewel:

  • Braaf versus bruut
  • Gemiddeld versus uitzonderlijk 
  • Gereserveerd versus gedurfd 

Als jij met je bedrijf afwijkt van de norm in je markt dan, grijp je de volle aandacht waardoor je publiek nog nét niet “Meer, meer, meer!” roept. Puur omdat het onmogelijk is om je ogen van jouw spel af te houden. 

De vertaalslag – de vooruitgang in het spel

Slappekoffiecommunicatie is een tikkeltje te braaf. Je laat hiermee zien dat je bij iedereen in de smaak wil vallen. Je zoekt hiermee het veilige speelveld op, zodat het onmogelijk is om afgeschoten te worden. Je vertelt hiermee wat iedereen wil horen, als een pion in het spel waar de klant aan zet is.

Nattevingerwerk dus. En dat nattevingerwerk komt vervolgens terug in alle uitingen. Da’s zonde, want je verspilt tijd en geld aan je marketing die geen brute resultaten oplevert. Hierdoor zet je het merk niet stevig op de kaart en worden je doelen niet bereikt.

Als je het ons vraagt: aan die braafheid is niets bruuts

Daarom rekenen we af met die slappekoffiecommunicatie. We zorgen ervoor dat je strategie wordt vertaald naar visuele en tekstuele communicatie, zodat je bedrijf ongeëvenaard opvalt en je tegenstanders een voor een achter laat. Dat doen we op drie manieren:

  • Ontwikkeling van logo & huisstijl 
  • Schrijven van (Web)teksten
  • Upgrade van de klantreis

 

Na zo’n traject: 

  • Bereik je hordes klanten, medewerkers en fans 
  • Kunnen copycats doen wat ze willen, maar jij bent niet te evenaren
  • Is in elke brandingvezel – contactmoment dus – de juiste beleving toegevoegd 
  • Wordt je publiek keer op keer verrast 

Je wordt gehoord, begrepen en (h)erkend door je eigen publiek van loyale klanten en trappelende medewerkers, die niet kunnen wachten om bij jouw merk te horen.

Stop met braaf, kies voor bruut. Dit is waarom.

Brute merken ademen stoutmoedigheid. Ze durven de spanning op te zoeken. Sukkelen niet weg en hebben een werkelijke stem die flink gehoord mag worden door klanten en medewerkers.

Bovendien stampen ze de norm in de markt diep de grond in.

Hier is moed voor nodig, omdat dit frictie veroorzaakt. Maar wie met lef de spanning opzoekt, zich loskoppelt van de verwachtingen van klanten en medewerkers en hun wereld wakker schudt, zet de markt op z’n kop. Zo introduceren ze nieuwe grenzen, invullingen en associaties die niet te kopiëren zijn, waardoor er een nieuw spel ontstaat met eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie.

Hiermee spreken ze met als doel om gehoord en begrepen te worden en (h)erkenning bij hun publiek te creëren.

Dat valt direct op, want: buitengewone identiteit, buitengewone taal en buitengewone marketing. 

Daardoor is hun spel zó spannend dat het onmogelijk is om je ogen ervan af te houden, omdat we nu eenmaal houden van lui met lef, de dapperen. De bruten.

Kijk maar eens naar topsporters.

We houden van de Verstappens en de Cruijff’s van deze wereld. Ze zijn allesbehalve slaapverwekkend en terughoudend, maar spelen juist overtuigend om te winnen.

Oftewel, ze vallen buiten elke vergelijking en laten overal zien hoe ze in de wedstrijd staan. Da’s buitengewoon betoverend waardoor de eeuwige liefde voor een merk is geboren.

Klanten? Nee, we noemen ze brute bazen.

“Buro Bruut is erg professioneel en kan goed begeleiden op maat. Er wordt goed geluisterd en er wordt begrepen wat er gedaan moet worden. Ik ben zeer tevreden met deze samenwerking!” Alina – Metz Real Estate

“In diverse creatieve sessies zijn we samen met Denise tot de échte kern van onze business gekomen. Dat gaf heel veel nieuwe inzichten en inspiratie en heeft geleid tot een complete rebranding, waarin we met LEF weer gaan stralen en in ons kracht gaan staan. ‘Van ongezien naar onvergetelijk’, die slogan pakt niemand ons meer af.” Lieke, LEF Media

Slaapverwekkend en terughoudend? 

Nooit. We spelen altijd met moed en overtuiging om te winnen. Net als (met) je voorgangers.

Wij maken brute merken van brave bedrijven

Zie ons als een stelletje onbevreesde merkenbouwerts die er samen met jou op los ontdekken, experimenteren en verbeteren.

We bouwen merken die af durven te wijken van de norm in de markt, zodat ze hun plekkie pakken als de allerbruutste in het spel wat ze spelen.

Je bouwt een juichend publiek van loyale klanten op. Je concurrentie kijkt je groen en geel aan van jaloezie. Je medewerkers missen de bedrijfscultuur als ze op vakantie zijn.

Dat is wat je krijgt als je gaat voor bruut – samen met ons.

IJzersterke merkstrategieën, eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie en campagnes waardoor je de bruutste klanten en medewerkers voor je wint: we loodsen je ernaartoe.

Je belt ons, wij nemen dansend op en we maken meteen een afspraak om de nodige snode plannen te smeden waarmee je de wedstrijd wint, en je concurrentie een zenuwinzinking cadeau doet.