DE VERTAALSLAG

Met jouw buitengewone visuele en tekstuele taal kan jouw doelgroep zijn ogen niet van je afhouden. 

Copycats kunnen doen wat ze willen,
maar jouw bedrijf is niet te evenaren, kijk:

Als je met lef de spanning opzoekt, je loskoppelt van de verwachtingen en de wereld van je (potentiële) klanten wakker schudt, zet je de markt op z’n kop. Zo introduceer je nieuwe grenzen, invullingen en associaties die niet te kopiëren zijn. Hierdoor ontstaat er een spel met buitengewone visuele en tekstuele communicatie. 

 

Hiermee spreek je met als doel om gehoord en begrepen te worden en (h)erkenning bij je publiek te creëren.

 

Oftewel:

  • Braaf versus bruut
  • Gemiddeld versus uitzonderlijk 
  • Gereserveerd versus gedurfd 

Als jij met je bedrijf afwijkt van de norm in je markt dan, grijp je de volle aandacht waardoor je publiek nog nét niet “Meer, meer, meer!” roept. Puur omdat het onmogelijk is om je ogen van jouw spel af te houden. 

 

 

De vertaalslag -
de vooruitgang in het spel

Slappekoffiecommunicatie is een tikkeltje te braaf. Je laat hiermee zien dat je bij iedereen in de smaak wil vallen. Je zoekt hiermee het veilige speelveld op, zodat het onmogelijk is om afgeschoten te worden. Je vertelt hiermee wat iedereen wil horen, als een pion in het spel waar de klant aan zet is. Nattevingerwerk dus. 

 

En dat nattevingerwerk komt vervolgens terug in alle uitingen. Da’s zonde, want je verspilt tijd en geld aan je marketing die geen brute resultaten oplevert. Hierdoor zet je het merk niet stevig op de kaart en worden je doelen niet bereikt.

 

Als je het ons vraagt: aan die braafheid is niets bruuts. 

 

Daarom rekenen we af met die slappekoffiecommunicatie. We zorgen ervoor dat je strategie wordt vertaald naar visuele en tekstuele communicatie, zodat je bedrijf ongeëvenaard opvalt en je tegenstanders een voor een achter laat. Dat doen we op drie manieren: ontwikkeling van logo & huisstijl, schrijven van (Web)teksten, upgrade van de klantreis.

 

Na zo’n traject: 

  • Bereik je hordes klanten, medewerkers en fans 
  • Kunnen copycats doen wat ze willen, maar jij bent niet te evenaren
  • Is in elke brandingvezel – contactmoment dus – de juiste beleving toegevoegd 
  • Wordt je publiek keer op keer verrast 

Je wordt gehoord, begrepen en (h)erkend door je eigen publiek van loyale klanten en trappelende medewerkers, die niet kunnen wachten om bij jouw merk te horen.

 
 

Stop met braaf, kies voor bruut.
Dit is waarom.

Brute merken ademen stoutmoedigheid. Ze durven de spanning op te zoeken. Sukkelen niet weg en hebben een werkelijke stem die flink gehoord mag worden door klanten en medewerkers.

 

Bovendien stampen ze de norm in de markt diep de grond in. Hier is moed voor nodig, omdat dit frictie veroorzaakt.

Maar wie met lef de spanning opzoekt, zich loskoppelt van de verwachtingen van klanten en medewerkers en hun wereld wakker schudt, zet de markt op z’n kop.


Zo introduceren ze nieuwe grenzen, invullingen en associaties die niet te kopiëren zijn, waardoor er een nieuw spel ontstaat met eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie. Hiermee spreken ze met als doel om gehoord en begrepen te worden en (h)erkenning bij hun publiek te creëren. Dat valt direct op, want: buitengewone identiteit, buitengewone taal en buitengewone marketing.


Daardoor is hun spel zó spannend dat het onmogelijk is om je ogen ervan af te houden, omdat we nu eenmaal houden van lui met lef, de dapperen. De bruten.


Kijk maar eens naar topsporters. We houden van de Verstappens en de Cruijff’s van deze wereld. Ze zijn allesbehalve slaapverwekkend en terughoudend, maar spelen juist overtuigend om te winnen. Oftewel, ze vallen buiten elke vergelijking en laten overal zien hoe ze in de wedstrijd staan. Da’s buitengewoon betoverend waardoor de eeuwige liefde voor een merk is geboren.

Klanten? Nee, we noemen ze brute bazen.

Zij zijn namelijk de marktleiders met moed en een werkelijke stem. Wij dagen je uit om toe te treden tot de ‘Brute Bazen Hall of Fame’.

"We klopten bij Denise aan voor hulp bij het vormen van onze EVP (Employee Value Proposition). De aanvliegroute, het snelle schakelen, de creatieve ideeën en de open blik maakte het een leuk en leerzaam proces. Het enthousiasme van Denise werkte aanstekelijk en de samenwerking was fijn. Haar input heeft ons net dat zetje gegeven dat we in dit proces nodig hadden. Nogmaals dank Buro Bruut!"
Eva
Hoek en Blok Acc
"Wij hebben bij Buro Bruut aangeklopt omdat we een heldere aanpak wilden, met een solide fundering waardoor we konden zeggen: hier staan we achter. Buro Bruut gaf vooral heel veel zekerheid in hetgeen wat we aan het doen waren. Het resultaat is precies wat ik voor ogen had. We hebben een basis waardoor we weten waar we voor staan en we er boven uit springen. Het traject was echt de moeite waard, omdat veilig/standaard niet opvalt. We snappen nu beter welke richting we op gaan."
Richard
Verbond van Verzekeraars

Wij maken brute merken van brave bedrijven

Zie ons als een stelletje onbevreesde merkenbouwerts die er samen met jou op los ontdekken, experimenteren en verbeteren.

We bouwen merken die af durven te wijken van de norm in de markt, zodat ze hun plekkie pakken als de allerbruutste in het spel wat ze spelen.

 

Je bouwt een juichend publiek van loyale klanten op. Je concurrentie kijkt je groen en geel aan van jaloezie. Je medewerkers missen de bedrijfscultuur als ze op vakantie zijn. Dat is wat je krijgt als je gaat voor bruut – samen met ons.

 

IJzersterke merkstrategieën, eigenzinnige visuele en tekstuele communicatie en campagnes waardoor je de bruutste klanten en medewerkers voor je wint: we loodsen je ernaartoe.

Slaapverwekkend en terughoudend? Nooit. We spelen altijd met moed en overtuiging om te winnen. Net als (met) je voorgangers.

STOP MET BRAAF ZIJN EN WORD DE BRUUTSTE VAN DE MARKT

Het enige wat nu nog moet gebeuren is een belletje. Dat is alles.

 

Je belt ons, wij nemen dansend op en we maken meteen een afspraak om de nodige snode plannen te smeden waarmee je de wedstrijd wint en je concurrentie een zenuwinzinking cadeau doet.