6 redenen waarom branding essentieel is

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”https://burobruut.nl/wp-content/uploads/2021/11/DSC06482-hr-scaled.jpg” title_text=”DSC06482-hr” _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

6 redenen waarom branding essentieel is

Waarom branding zo essentieel is? Er zijn tal van redenen te noemen. In deze blog lees je er zes en geef ik er een toelichting bij.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” background_color=”#f6e4cc”][et_pb_row _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]Wat is branding eigenlijk?
Branding is een zogeheten “pull”strategie en hiermee zoom je in op wie je bent en waarom je écht doet wat je doet. Je wil hiermee een plekje in het hoofd en hart van jouw (potentiële) klant veroveren.

De merkidentiteit van jouw bedrijf is de basis en vanuit dat uitgangspunt ga je bouwen aan je merk. Ofwel, al jouw marketingactiviteiten bouw je vanuit jouw merkidentiteit om je impact, zichtbaarheid en groei te vergroten. Wat je vertelt én wat je uitstraalt matchen daardoor met elkaar. Je zorgt er op allerlei vlakken voor dat je uitingen en uitstraling één geheel zijn. Dat het van A tot Z klopt.

1| Positionering, profilering en propositie
Denk hierbij aan je missie en visie, merkbelofte, en onderscheidende kracht. Dit is de fundering van jouw bedrijf, het is de basis van waaruit je bouwt. Jij bepaalt dus hoe jij in de markt wil staan. Hierdoor weet je precies wie je bent, waarom je doet wat je doet en voor wie je dat doet.

2| Intern draagvlak
Als jij weet waar je voor staat dan is dat niet alleen de basis voor jezelf, maar ook de basis voor je team. Medewerkers weten welke koers er gevaren wordt en wat de fundering van jouw bedrijf is. Als dit door de gehele organisatie goed gedragen wordt, kan het een belangrijke reden zijn dat een potentiële medewerker voor het bedrijf kiest en er blijft werken.

3| Waarde en betekenis
Wat je doet is eigenlijk helemaal niet zo spannend voor je ideale klant. Dat is – als het goed – duidelijk en er is een grote kans dat je niet de enige aanbieder bent. Door juist een “laagje dieper” te gaan, ben je onderscheidend. Met branding laat je duidelijk zien wat jouw bedrijf betekent voor je potentiële klant, wat jij écht toevoegt met je dienst.

4| Herkenbaarheid
Bij branding gaat het er niet alleen om dat je een mooie buitenkant neerzet. Nee, het gaat veel verder dan dat. Het gaat er namelijk om dat je ervoor zorgt dat je opvalt, in de smaak valt en onthouden wordt. Het is er op allerlei vlakken voor zorgen dat het één geheel is. Dat het van A tot Z klopt, zodat jouw branding herkenbaarheid creërt. Zo kan jouw doelgroep niet om je heen.

5| Klantbeleving
Bedrijven die waardevolle ontmoetingen creëren, maken het verschil én hebben een strategisch voordeel. De verrassingselementen doen het ‘m, hoe klein ook. Door te zorgen dat jouw (potentiële) klant tijdens de volledige reis jouw merk echt ervaart en emotioneel geraakt wordt, verhoog je de klantbeleving en laat je een memorbabele indruk achter.

6| Merkvoorkeur
Als jouw merk consistent en duidelijk is dan weten jouw (potentiële) klanten waar je voor staat en wat ze kunnen verwachten. Je gaat de connectie aan en bouwt een band op. Je vergroot hiermee je aantrekkingskracht waardoor (potentiële) klanten bewust voor jouw bedrijf kiezen.

Kan jij hulp gebruiken om jouw fundering sterk neer te zetten? Buro Bruut geeft je eindelijk duidelijk in je merkidentiteit. We werken samen de fundering van je merk uit. Na onze strategiesessies heb je een brute positionering, profilering en propositie. Je weet precies wie je bent, waarom je doet wat je doet en voor wie. Zo vergroot je je impact, zichtbaarheid en groei, terwijl je altijd top of mind blijft. Meer weten wat Buro Bruut voor jou kan betekenen? Maak een vrijblijvende afspraak. [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *