Van bedrijf naar betekenisvol merk: deze drie tips helpen je een bruut handje

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”https://burobruut.nl/wp-content/uploads/2021/09/1-1024×1024.png” title_text=”1″ _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

Van bedrijf naar betekenisvol merk: deze 3 tips helpen je een handje

Allemaal leuk en aardig dat je hoort dat je meer van betekenis moet zijn. Dat je consistent zichtbaarheid moet zijn. Dat je je doelgroep moet kennen. Als je geen branding kaas hebt gegeten dan zijn dit soort zaken geen appeltje eitje. Aan je merk bouwen kost niet alleen tijd, het vraagt ook om expertise. Als je één post plaats dan vliegen de klanten je niet om de horen. Het vergt een doordachte aanpak, die een stip aan de horizon zet zodat jij je doelen behaalt. In deze blog geef ik je drie tips die je een handje helpen om te zorgen dat je bedrijf een betekenisvol merk wordt en blijft.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” background_color=”#f6e4cc”][et_pb_row _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]Tip1: Onderscheid je op basis van je merkidentiteit 
De merkidentiteit is het DNA van jouw merk. Waar sta je voor? Waarom doe je wat je doet? Wat beteken jij voor je klant? Ofwel wat maakt jou uniek, écht anders. Hierdoor onderscheid jij je ten opzichte van je concurrenten. Waarom? Je maakt het verschil op basis van je merkidentiteit en niet op je producten en diensten.

Tip 2: Vertel jouw authentieke verhaal
Wat gebeurt er als jij niet het verhaal vertelt dat je eigenlijk wil (of moet) vertellen? Oeps. Dat heeft gevolgen voor jouw merk. Men geeft er bijvoorbeeld een eigen draai aan of je bent niet zichtbaar voor je doelgroep.

Als jij jouw authentieke merkverhaal consistent vertelt dan wordt jouw doelgroep actief, gaat jou volgen en raakt emotioneel betrokken bij jouw merk. Dat zorgt voor meer waarde en betekenis met als gevolg: groei. Dat hoeft zeker niet alleen groei in omzet te zijn. Denk ook aan een verbeterede klantbeleving, levendigere werksfeer en een verhoogde merkvoorkeur.

Extraatje: zoek een relaxte omgeving uit voor de brainstormsessie. Een out of de box locatie zorgt voor out of the box content. Weg uit dat kantoor, dus!

Tip 3: Zorg voor een duidelijke strategie
Ga altijd op zoek naar nieuwe manieren om de waarde(n) van jouw merk over te brengen. Dat gaat gepaard met een doordachte strategie. Zonder strategie, geen richting en houvast.

Je gaat dus eerst aan de slag met het pad dat je wil volgen. Daardoor wordt jouw merkverhaal, idee, campagne of concept een stuk duidelijker en gestructureerder aangepakt. En die vertaalslag? Die wordt appeltje eitje doordat je weet hóe je het aan gaat pakken en hóe je de doelen gaat behalen.

De voordelen van een betekenisvol merk
De voordelen? Oneindig. Je hebt er onwijs veel profijt van als je branding voor je laat werken. Om er een paar te benoemen:

  • Je valt op, valt in de smaak en je wordt onthouden;
  • Je creëert positieve impact;
  • Je speelt in op de emotie van je doelgroep waardoor je kan inspireren tot actie. Je raakt vanuit het hart;
  • Je zorgt voor vertrouwen;
  • Je vergroot je zichtbaarheid, impact en groei;
  • Je bent altijd top of mind;
  • Je bent meer waard a.k.a. je kan een hoger tarief vragen;
  • Je bent een aantrekkelijke werkgever.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *