Wat is een merkverhaal?

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”https://burobruut.nl/wp-content/uploads/2021/09/Afbeelding-merkverhaal-1024×1024.png” title_text=”Afbeelding merkverhaal” _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

Wat is een merkverhaal?

We maken overal een verhaal van. Dan kun je maar beter het bruutste verhaal vertellen. Wat gebeurt er als jij niet het verhaal vertelt dat je eigenlijk wil (of moet) vertellen? Oeps. Dat heeft gevolgen voor jouw bedrijf. Men geeft er bijvoorbeeld een eigen draai aan of je bent niet zichtbaar voor je doelgroep. Moeten we niet hebben. Daarom meer tekst en uitleg om je zichtbaarheid, impact en groei te vergroten. [/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” background_color=”#f6e4cc”][et_pb_row _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

Wil jij je zichtbaarheid, impact en groei vergroten? En lukt dat nog niet? Grote kans dat..

  • Jouw merkverhaal nog niet on point is;
  • Je met name alleen vertelt over je aanbod;
  • Je niet vertelt welk probleem jij oplost.

(Her)ontdek dan jouw authentieke merkverhaal. Dat verhaal rolt uit jouw strategie (merkidentiteit). Zowel jouw strategie als merkverhaal moeten stevig staan om je uitingen visueel én tekstueel op elkaar aan te laten sluiten om je zichtbaarheid, impact en groei te vergroten.

Door jouw authentieke merkverhaal op papier te zetten, creëer je houvast en richting.

  • Consistent en eenduidig te communiceren;
  • Meer te vertellen dan alleen wát je doet;
  • Duidelijk te laten zien wat jij betekent voor je ideale klant.

Je biedt dus meer waarde en je bent relevanter waardoor je meer van betekenis bent voor jouw doelgroep. Je valt op, je valt in de smaak en je wordt onthouden.

Wat is een merkverhaal?
Verhalen staan centraal in ons leven en zijn een kracht om mensen te verbinden, te raken en inspireren of bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. En niet te vergeten: verhalen onthouden we beter. Dit is in het bedrijfsleven niet anders.

Een merkverhaal omschrijft de ziel van jouw bedrijf die anderen echt raakt. Het gaat om de identiteit en met name waarom je doet wat je doet. Hierdoor is het voor de wereld glashelder waarom jouw bedrijf bestaat en wat jij wil bijdragen aan de wereld. Je speelt in op de emotie, zodat jij kan inspireren tot actie.

Ja, zeker. Inspireren.

Dat geldt niet alleen richting je ideale klant (externe doelgroep), maar met een authentiek merkverhaal inspireer jij ook jouw medewerkers (interne doelgroep) en creëer je intern draagvlak. Bovendien vertel jij écht een ander verhaal dan de buurman om de hoek die hetzelfde verkoopt.

Je maakt je dus ook direct onderscheidend. Ofwel, jouw authentieke merkverhaal geeft jouw bedrijf nog meer betekenis en je verdwijnt niet in de grijze massa.

Elk authentiek merkverhaal mag gehoord, gezien en verteld worden, hoe groot of klein jouw bedrijf ook is. Iedereen kan betekenisvol zijn voor zijn klant om impact te maken.

Het gaat er om dat jij waardevol en relevant bent voor hem of haar. Daarom is het belangrijk om diepgang te zoeken, zodat het écht binnenkomt bij degenen die jij wil bereiken, boeien en binden. Een merkverhaal is dus veel meer dan een ‘leuk’ stukje op je website.

Het gaat er om dat jij waardevol en relevant bent voor hem of haar. Daarom is het belangrijk om diepgang te zoeken, zodat het écht binnenkomt bij degenen die jij wil bereiken, boeien en binden. Een merkverhaal is dus veel meer dan een ‘leuk’ stukje op je website.

Want.. wat je uitstraalt, trek je aan. Wat binnen leeft, wordt naar buiten uitgedragen. Het gevolg? Niet alleen jij bent aan het vlammen. Wat denk je van gemotiveerde en trotse medewerkers en enthousiaste klanten die transformeren tot fans? Precies, dat is pas echt bruut.

Kan jij hulp gebruiken om jouw authentieke verhaal sterk neer te zetten? Buro Bruut geeft je eindelijk duidelijk in je merkidentiteit. We werken samen de fundering van je merk uit. Na onze strategiesessies heb je een brute positionering, profilering en propositie. Je weet precies wie je bent, waarom je doet wat je doet en voor wie. Zo vergroot je je impact, zichtbaarheid en groei, terwijl je altijd top of mind blijft. Meer weten wat Buro Bruut voor jou kan betekenen? Maak een vrijblijvende afspraak.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *