Van bedrijf naar betekenisvol merk deel 2: deze drie tips helpen je een bruut handje

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”https://burobruut.nl/wp-content/uploads/2021/11/1.png” title_text=”1″ _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_row _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″]

Van bedrijf naar betekenisvol merk – deel 2: deze 3 tips helpen je een handje

Allemaal leuk en aardig dat je hoort dat je meer van betekenis moet zijn. Dat je consistent zichtbaarheid moet zijn. Dat je je doelgroep moet kennen. Als je geen branding kaas hebt gegeten dan zijn dit soort zaken geen appeltje eitje. Aan je merk bouwen kost niet alleen tijd, het vraagt ook om expertise. Als je één post plaats dan vliegen de klanten je niet om de horen. Het vergt een doordachte aanpak, die een stip aan de horizon zet zodat jij je doelen behaalt. In deze blog geef ik je drie tips die je een handje helpen om te zorgen dat je bedrijf een betekenisvol merk wordt en blijft.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default” background_color=”#f6e4cc”][et_pb_row _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.6.6″ _module_preset=”default”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”]

Tip1: Zet eerst je fundering stevig neer
Zonde, pijnlijk en onnodig: jouw niet-vertelde verhaal. Het verhaal wat zorgt dat je opvalt, in de smaak valt en onthouden wordt. Wat gebeurt er als je meer vertelt dan alleen wát je doet? Dan vertel je pas jouw échte verhaal – het verhaal wat ervoor zorgt dat je van betekenis bent. Plus, je vergroot je impact, zichtbaarheid en groei, terwijl je altijd top of mind bent. Jouw merk (verder) bouwen begint bij het begin: een strategie die de fundering legt voor jouw merkidentiteit. Werk dus altijd eerst aan de basis van je bedrijf. Staat die fundering? Dan kun je verder en stel je jouw authentieke merkverhaal vast.

Let op! Houd het niet alleen in je koppie, maar werk het uit met anderen (met teamleden, stakeholders, een merkstrateeg) en zorg er zo voor dat je samen tot de kern komt. Ook belangrijk – zet het op papier! Zo creëer je houvast en geef je richting – je kunt er altijd op terugvallen.

Als je weet waar je voor staat en waar je naartoe wil, ben je klaar voor de volgende stap: de vertaalslag naar bijvoorbeeld een (nieuw) logo & huisstijl, website, social media en andere marketinguitingen. Je baseert zo alles op jouw fundering en zorgt ervoor dat het één geheel is.

Tip 2: Houd focus
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Schrik niet als je niet direct verandering merkt in meetbare zaken als omzet, aantal aanvragen en nieuwe klanten. Want eerlijk, aan je merk bouwen kost tijd. Behoud daarom je focus, houd je doel voor ogen en verander niet ineens van doel omdat het even tegenvalt.

Merk je dat uiting A de bom is en uiting C meer tijd kost dan wat het oplevert? Dan kun je natuurlijk wel het pad naar het doel bijschaven. Verander dus ook niet ineens je fundering of je merkverhaal. Verkoop niet de ene dag bananen en de andere dag buideltasjes.

Klinkt natuurlijk overdreven, maar het komt vaak genoeg voor dat de doelgroep niet weet wat er bij jou valt te halen en waarom hij of zij bij jou moet zijn. Wees dus consistent in wat je vertelt en in wat je uitstraalt. Zorg er dus eerst voor dat je stap 1 tot in de puntjes duidelijk hebt. Het zou zo zonde zijn als je na een halfjaar ziet dat jouw basis eigenlijk helemaal niet voldoende is om van betekenis te zijn.

Tip 3: Download het gratis e-book
Ken jij jouw authentieke verhaal? Jouw échte verhaal waarmee jij jouw ideale klant bereikt, boeit en bindt? Jouw verhaal dat ijzersterk op papier staat én telkens terugkomt in al jouw uitingen? Jouw verhaal waarvan je zelf een brute glimlach op je gezicht krijgt, dat volledig omarmd wordt door jou én eventueel door jouw medewerkers? Het verhaal waarin duidelijk naar voren komt waarom je doet wat je doet?

Niet? Dan is er werk aan de winkel. Tijd voor duidelijkheid en dát begint bij het gratis e-book ‘4 vragen om met je merkverhaal te beginnen’.

Kan jij hulp gebruiken om jouw fundering sterk neer te zetten? Buro Bruut geeft je eindelijk duidelijk in je merkidentiteit. We werken samen de fundering van je merk uit. Na onze strategiesessies heb je een brute positionering, profilering en propositie. Je weet precies wie je bent, waarom je doet wat je doet en voor wie. Zo vergroot je je impact, zichtbaarheid en groei, terwijl je altijd top of mind blijft. Meer weten wat Buro Bruut voor jou kan betekenen? Maak een vrijblijvende afspraak.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” background_color=”#D18F2C” background_image=”https://burobruut.nl/wp-content/uploads/2021/09/Achtergrond_bliksem-geel.png” background_size=”contain” background_position=”center_left” custom_padding=”10%||10%||false|false”][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ make_equal=”on” _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” custom_css_main_element=”margin: auto;”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default”][et_pb_image src=”https://burobruut.nl/wp-content/uploads/2021/09/ebook.png” title_text=”ebook” _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” border_radii=”on|0px|0px|0px|0px”][/et_pb_image][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” custom_css_main_element=”margin:auto;”][et_pb_text _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” text_font=”||||||||” text_text_color=”#F6E4CC” text_font_size=”18px” header_text_color=”#11434C” header_2_font=”Lobster||||||||” header_2_text_color=”#11434C” header_2_font_size=”30px” custom_padding=”||0px|||”]

E-book 4 vragen om met je
merkverhaal te beginnen

Ken jij jouw authentieke verhaal? Jouw échte verhaal waarmee jij jouw ideale klant bereikt, boeit en bindt? Jouw verhaal dat ijzersterk op papier staat én telkens terugkomt in al jouw uitingen? Jouw verhaal waarvan je zelf een brute glimlach op je gezicht krijgt, dat volledig omarmd wordt door jou én eventueel door jouw medewerkers? Waarin duidelijk naar voren komt waarom je doet wat je doet? Niet? Dan is er werk aan de winkel. Tijd voor duidelijkheid en dát begint bij het gratis e-book ‘4 vragen om met je merkverhaal te beginnen’.[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”https://burobruut.nl/e-book/” button_text=”Download het gratis e-book” button_alignment=”left” _builder_version=”4.9.4″ _module_preset=”default” custom_button=”on” button_text_color=”#FFFFFF” button_bg_color=”#11434C” button_border_width=”0px” button_border_radius=”5px” button_font=”|700|||||||” custom_padding=”10px||10px||false|false” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″][/et_pb_button][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *